Toisinaan sitä edelleen yllättyy, miten paljon tunneilla käyvillä naisilla voikaan tunteet heitellä jonkin tehtävän johdosta. 
Pinnan alla voi kyteä ja sitten jokin aivan olematon juttu saa padot murtumaan. Tämähän on siis hyvä asia, mutta saattaa sekoittaa ihmisen pään aika lujaa, jos ei moisia reaktioita ole osannut odottaa. 
Usein yritän painottaa, että ne pienet jutut voivat laukaista möykyt pään sisällä liikkeelle, mutta osa ei tätä varmastikaan usko. 
Olin jälleen kerran teekupin äärellä erään oppilaani kanssa, koska hän koki, että tarvitsi hetken yhdessä keskustellen siitä, mitä korvien välissä tapahtuu. Ei ole ensimmäinen kerta, että näin teen. Usein yritän purkaa naisten ajatuksia yhteisesti tunneilla, mutta joskus se ei riitä. Toisinaan tarvitaan yksityisesti sähköpostivaihtoa, meseilyä tai jopa tapaaminen. Ja tämä on minulle täysin fine ja mielestäni kuuluu asiaan. En halua jättää näitä ihmisiä "heitteille", kun itse olen pallot pistänyt pyörimään. 
Joissakin tilanteissa on riittänyt vain se, että on kuunnellut ja jutellut. Joskus olen jopa suositellut, että käynti ammattilaisen luona olisi paikallaan. 
Minulle on mainittu, että eihän tämä kuulu minulle. Tai pitäisi vähintäänkin laskuttaa tästä, että teen niin paljon ylimääräistä ja annan aikaani. Itse en näe ja koe tätä aivan niin, vaikka toki aikaani tämä vie. Jokainen keskustelu on varmasti osaltaan auttanut myös minua. Ei ehkä tietoisella tasolla, mutta jatkoa ajatellen. Jaksan myös uskoa, että hyvä luo hyvää ja tämäkin kasvattaa hedelmää tulevassa myös sinne minun pankkitilin puolelle. 

Muistakaa välittää ja pitää huolta. Myös itsestänne.
♥ Violetta 

 

hqdefault%20copy.jpg